16. nov. 2013

Det er for hjort og jævlig spennende!

I natt oppdaget jeg 3 hjorter på ett jordet. Det største dyret oppførte seg veldig rart og forsvant før jeg fikk det forsvarlig på skuddhold i måneskinnet. Like etter så jeg ei gaupe som nærmet seg de 2 siste hjortene som jeg igså prøvde meg på. Satt og studerte gaupa komme nærmere og nærmere. Etter ca et kvarter var gaupa bare 50m unna meg og forsvant ned i skogen. Tror gaupa fikk ferten av meg dessverre.  Hjorten fikk jeg til slutt. Men en utrolig artig situasjon som jeg aldri glemmer!

Published with Blogger-droid v2.0.9

2 kommentarer:

  1. Kjempeartig lesning :) Fikk oppleve og fotografere gaupe 5 dager i fjor utenfor Molde. Stor opplevelse å se den store katten på 25 meters hold i nærmere 1,5 time hver kveld :)

    SvarSlett
  2. Ja dette var spennende :) Vi fikk jo se den gaupa på tv her for ikke lenger siden også om jeg husker riktig?

    SvarSlett